~Mulanya Di Sini~
kalau tak melangkah kita tak tahu kita boleh berlari

~Lentera Timur~

gambar-album-ct

 

Salam…

Akhirnya dengn info yg diberikan oleh seorg kwn sy ni..dapat la sy mendengar album penyanyi feveret sy iaitu Datuk Siti Nurhaliza. Album tu dilancarkan pada 26 Disember yg lepas. Tajuk album tu ialah Lentera Timur yg xsilapnya bermaksud cahaya dari timur (kalo xsilap la) he2.

Dalam album ni ada 11 lagu yg pada pandangan sy semua nya best2. Ye la..dah lama CT xkuarkan album tradisional yg full. Irama lagu yg semestinya menjurus ke arah tradisonal ditambah dengan sedikit muzik moden menjadikan setiap lagu dalam album ini menjadi halwa telinga yg terbaik di kala boring =) Setiap lagu membawa maksud yg tersendiri antaranya mengenai persahabatan, cinta, budi bahasa dan banyak lagi.

Lagu yg sekarang ni asyik berkumandang di laptop sy ni adalah lagu bertajuk Di Taman Teman serta Cinta Ini. Memang sedap la lagu2 tu. Lagu2 yg lain pon x kurang hebatnya macam Jelmakan AyumuAda Masa Mata dan banyak lagi. Pendek kata..semua best la =D Sy bagi 4 1/2 bintang untuk album CT kali ini…

10 Responses to “~Lentera Timur~”

  1. tggu album adik terangkt die ye nnt cd hudson…

  2. To CdHudson:

    Album adik angkat dia 2 mcm xbest je..
    xglemer lak tu..
    he3~

  3. mane ko tau??
    album pun xkuar g…
    bru nak start recording

  4. To CdHudson:

    kan km cakap..macam xbest..
    tp rase2 nye memng xbest kot =)
    we,,asal ko emo semacam ni..
    ops lupa…km sdng mengutuk cdHudson (kunun adik terangkat CT)

    da siap album bg la km dgr ya…
    km ni kan pengkritik terbaik d malaysia ha3~

  5. herm…
    aritu terdgr ‘mak cik2′ bercakap
    makcik a:’aritu aku tgk videoklip baru ct’
    makcik b:’best x?’
    makcik a:’best jugak…dulu dier pkai tudung rambut kluar ckit2′
    makcik b:’skrg ni?’
    makcik a:’dlm videoklip dier tu, dier kluar rambut byk2′

    kte yg dok kat lab tu senyum je. tatau nk ckp ape.

  6. nape kamoo suke ct??
    sy x bape suke..maaf ek..

  7. cik farhana..kamo th x kamoo telah di tag??hehe..ape lg..jln kan tugas mu..

  8. To Cik Nami:
    herm..bab2 rambut ct tu kami pon xbrapa suke..
    nk tutp..bia tutup semua..
    kalo x…bukak je..
    org pon xmengata..
    tp…siapa la kami ni kan..
    sekadar peminat je..
    suara kami xdipedulikan pon (pnah ke kami bersuara kpd ct???ha3)
    moga2 Allah bukakan hati dia untuk pakai tudung dgn sempurna..=)

    To Cik MerahJambu:
    sy minat CT kerana:
    1. suara dia tersngt la merdu
    2. dia xde kontroversi liar
    3. cantik =)

    baik2..sy akan langsaikan huang tag 2 sooner o later ya..=)

  9. hai akk..
    sye dh dgr dh album ct yg bru nie..
    tajuk album dia..
    lantera timur….
    hehehehehehe………..
    lgu2 lam album nie mmg best2 pon….

  10. ai akk..
    thankx view blog sye 2..
    hehehehehe…….


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: