~Mulanya Di Sini~
kalau tak melangkah kita tak tahu kita boleh berlari

~Perak Oh Perak~

Salam..

kesedihan melanda…..

sebab apa…….????

Kerajaan Perak dibubarkan..tukar MB baru..

Sedih..Memang sedih la..Tapi sedih2 sy..Mesti sedih lagi IR NIZAR (MB lama Perak). baru berapa bulan je memegang jawatan MB dan cuba untuk melakukan perubahan dalam negeri Perak. Tup tup…3 org adun bebas masuk BN menjadikan BN pegang majoriti kerusi di Perak. So..pimpinan pon kena tukar baru la..

Klik sini untuk berita lanjut

Saya ni bukanlah seorang yg sngt2 berminat dgn politik. xminat pon sebenarnya. Tapi, berita ni membabitkan negeri kelahiran sy..negeri yg sy cintai..Jadi, haruslah ambil tahu. Lagipon memng ni satu kejutan. Pimpinan kerajaan negeri bertukar xsampai setahun. Walaupun hanya negeri Perak yg terlibat, ini menunjukkan pergerakan politik yg tak stabil dlm negeri dan pada pendapat sy, ni dipengaruhi oleh politik negara juga. Erm..xmau komen lebih2..nanti kena masuk ISA plak.

Pe2 pun harap2 kerajaan baru di Perak akan menjadikan Perak lebih maju..lebih makmur dan semua yg positif2.. Harus ingat….Amanah yg dipikul dalm jawatn bukan untuk dibanggkan tapi untuk dilaksanakan sebaik mungkin kerana ianya akan disoal di HARI KEBANGKITAN kelak….

*Gambar dari BERITA HARIAN ONLINE*

*Gambar dari BERITA HARIAN ONLINE*

9 Responses to “~Perak Oh Perak~”

  1. jgn cik farhana..kang x psl2 g ISA..hehe(minta dijauhkan)
    sy pon x minat politik..tp dh berkaitan ngan negara..
    terpaksa laa mengikuti perkembangannye jugak..

  2. To Cik MerahJambu:

    u la sal..
    xboleh komen lbh2..
    nanti blog ni jd trelebih fofular sbb kua paper..
    then author die plak femes sbb jd pelajar pertama yg masuk ISA..
    fu..xsanggup den :-S

  3. jgn lawan blog aku ye, blog aku plg femes k, hihihi… harap2 pas ni xde da la lompat2 gih, politik xstabil, ekonomi akan jatuh, t cam ne kite nk cri keje… jdi artis jela yg kosong

  4. To CD:

    Awat hang nk riso..
    xde nye nk lawan blog ko..
    even kalo blog kami femes pon (perasan suda)..km akn sentiasa tinggalkan komen2 bernas kat blog ko..=)

    ish..xkuasa nk jadi artis..
    bnyk doseee..(konon xjadi artis baik la hihi)

  5. ape nk jdi ngan perak skrng nie…
    aduhai…

  6. seb bek ai org pahang.
    haha

    apekah??

  7. To Amal:

    Tu la pasal..
    Sedih btol..
    Bila la nk aman….

    To Ielah:

    Ceh..
    Kuang hasam btoiiiiiiii..=P

  8. my opinion…..

    dtuk sri hj nizar patutnye lepaskan je jawatan dulu…
    tngu plhn raya tuk 3-4thn akn dtg…
    ms tu raktyat perak akn tentukan spe yg ptut menjadi pemimpin..
    rakyat perak sume dh celik…
    ms tu pun annis dh leh g mengundi…hoye!!!!

    pasal karpal singh tu, bese la..dye kn lawyer…
    mesti keje dye nk saman org je…,(selagi boleh)…huehuhu…

    tp klo lihat sejrah perundangan, spe yg meluluskn rang undg2 yg menghadkan kuasa imuniti terhadap raja2 ea???hm….

    lu pk la sndri….peace~~~

  9. To Annisha:

    thx 4 da opinion..
    appreciate it..
    maklumla future lawyer gitu…=)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: