~Mulanya Di Sini~
kalau tak melangkah kita tak tahu kita boleh berlari

~Melayan Emosi~

Salam..

Alhamdulillah…
Minggu yg memenatkan bakal berakhir pada hari esok
Tapi esok pon belum pasti kan??
Ajal maut…jodoh…sume kat tgn Allah…

Hermm..
Blog tempat meluah perasaan?
Masa dulu..sblm sy memiliki blog ni..tak suka bila tgk org lain luahkan perasaan kat blog..
Knapa plak nk tulis kat blog???
Tapi….
Bila da alami sendiri…da ada blog sendiri..tgn ni dgn secara tak langsung akn menaip patah2 perkataan yg menjurus kepada luahan perasaan…
Kdg2 kita xperasan..terpulang kpd intepretasi pembaca..
Mngkin pada penulis..cuma nk meluahkan idea yg terbuku..
Biasa la kalo teremosi…
mausia mmng diciptakan dgn emosi..
Tanpa emosi..manusia akan menjadi seperti satu badan yg xberperasaan…

Knapa entry ni mcm emosi skit ya….???

Maaf  kpd anda yg membaca..
Tapi…
Itulah..
sy juga manusia..yg xdapat lari dari masalah dalaman..
Jauh mana pun berlari…ceruk mana pun menyorok..
sedikit bayang mengenai hal itu tanpa dipinta menjelma dalam kota fikiran…
Rimas…Bosan….Pedih…

Peristiwa itu mmng meninggalkan kesan yg cukup mendalam..
Amat dalam….

Benar..
Masa akan mengubati setiap kelukaan..
Tapi bila detik itu akan tiba??
Bila???

Moga pelangi akan muncul mewarnai alam usai gerimis…

*Maaf andai entry ni xdapat difahami situasinya oleh anda yg membaca…*

6 Responses to “~Melayan Emosi~”

  1. Sabar je la ye Fana,,,
    Kite sama tp x serupa,,,huhuhu,,, lumrah manusia mmg mcm tu xley lari dr emosi,,, stiap org mesti lalui emosi t’sbt just cara nak atasi emosi tu,,, huhu sy x reti nak kawal emosi,,,
    sy pun dlm mingu nie,,, bnyk je benda yg nak djadikan emosi,,,
    emosi sy b’campur-baur,,,
    kdg2 nak marah,,,nak menangis,,,tibe2 sedey,,,takut pun ade,,,
    kdg2 jiwa m’berontak,,,jeles pun terbit gak dr diri ini,,, huhu,,,
    mcm2 ini semua dugaan Allah s.w.t,,, Dia nak tngok mcmmane hambaNya menghadapu ujian dibrikanNya,,, Kite hanya mampu berdoa,,,
    ~”Ya Allah, aku memohon padaMu petunjuk, kesucian dan kekayaan jiwa”Ameen,,,~

    **jgn ckp sy ni sakit jiwa lak,,, huhu,,,

  2. Allah sentiase berada di samping hambanya, sis..🙂

  3. ak sygggg fana.🙂
    fana kuat~

  4. To Adah:

    Thx 4 da advice…
    Mmng manusia xdpt lari dari masalah..
    Tapi..masalah yg terbesar bila ada masalah dalaman..
    Tapi skng get better..
    Alhamdulillah🙂

    To Manis:

    Ya..Allah akan bersama dgn hambanya yg bersabar…
    Senyum ketika dtimpa ujian..
    Senyum adalah terapi..
    Mari kita sama2 senyummmm…🙂

    To Yatt:

    Syg kamu juge…
    Sy mmng kuat..Yeah..🙂

  5. salam..
    samela kite ana.. dulu nad x suka org expresi kan perasaan kat blog.. tapi bila dah ada blog sendiri, memang rase lega kalo dapat menaip sesuatu melaluinya..
    pe sekalipon yg ana lalui, tabah hadapinye k..
    Allah sentiasa bersama org yg sabar..amin..

  6. To PearlNed~Ya:

    Salam…
    lega kan dapat luah perasaan melalui tulisan…
    bia la org nk ckp pe pun…
    InsyaAllah km akn trus tabah…
    Alhamdulillah da okey sket…
    Thx Nad🙂


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: